Proiect Educational – Gradinita

Necesitarea creearii de institutii de educatie pentru copii prescolari, cu alte cuvinte “gradinite”, a fost unul dintre programele des intalnit in perioada comunista. Evolutia demografica din respectiva perioada coroborata cu mutarea locuitorilor de la sate la oras (fenomen generat de faza de industrializarea prin care trecea Romania in respectivul moment) au determinat realizarea de proiecte tip pentru cladiri. Din pacate trendul ascendent al populatiei nu a mai fostnmentinut si dupa anii ’90 astfel ca programul arhitectural a fost tras pe o linie secundara. Un avant s-a simtit in momentul in care au inceput sa apara gradinitele particulare. Totusi pornind de la motive financiare si ajung la cele legate de numarul micilor “clienti”, in marea majoritatea cazurilor, aceste spatii destinate gradinitelor particulare au fost obtinute prin reconversia unor cladiri existente cu alte functiuni.

Conceptul si viziunea biroul de arhitectura RSbA, legat de cladiri in general, este aceea de a adapta datele temei de proiectare astfel incat obiectul de arhitectura rezultat sa poata “sa vorbeasca” de la sine despre intentiile, despre proprietari, despre activitatea care se desfasoara in respectivul imobil. Imaginarea, proiectare si utilizarea unui spatiu cu o alta destinatie decat cea gandita initial este o irosire atat de resurse financiare cat si de timp, rabdare dar si de potentiali clienti.

In cazul de fata in cadrul biroului de arhitectura s-a incercat realizarea unui proiect-concept care sa defineasca si sa argumenteze necesitatea existentei unei cladiri adaptate la functiune. O arhitectura atractiva care sugereaza un anumit element (o actiune, o metafora) ajuta la imbunatatirea imaginii pe care si-o doreste orice institutie si cu care doreste sa fie asociat. Alaturarea din faza de concept, in cadrul acestui proiect, a unor elemente usor de inteles si de reprodus de catre “micii aviatori”(o cutie-stativ pentru un avion de hartie) realizeaza o imagine dinamica generand o identitate spatiului interior si exterior. Creerea conditiilor optime de invatat pentru cei mici reprezinta una dintre cerintele si obligatiile societatii moderne astfel incat dezvoltarea “micilor aviatori” sa nu aiba de suferit.

Previous Image
Next Image

info heading

info content